2010. december 18., szombat

Boldog születésnapot Endre!



Ez a torta Ibolya édesapjának a születésnapjára készült.
A piskóta most Wise Lady receptje alapján készült,2*6 tojásból.Az egyik kakaós.Nagy a tortaformám,26 cm az átmérője,és 7 cm magas.(azóta beszereztünk egy kisebbet:)).A profi tortások azt ajánlják,hogy a fondant torta legyen magas,úgy mutatós.....hát ez magas lett:),bár meg kell mondanom,'kijött belőle' egy kis házi-torta is:)
A vajkrém új kísérlet,Gabriellától.
-6 tojásfehérje
-fél kg porcukor
-75 dkg vaj
A 2 féle csokoládés töltelék így alakult:
-20dkg 50%-os étcsokiból és 1,5 dl tejszínből párizsikrémet készítettem.Másnap adtam hozzá a fent említett vajkrémből.
-kávés csokilekvár(70%-os málnaízesítésű csokiból),kikeverve vajkrémmel
Megtöltöttem a tortát,felváltva a kétféle piskótát és krémet.Kb 15 cm magas lett!
Bevontam vajkrémmel,és hagytam,hogy szépen megdermedjen a burkolás előtt.
Aztán itt kezdődött a probléma.Nyújtottam én a fondant-ot,de ekkorát házi körülmények között nem lehet!Nekem legalábbis keskeny az asztalom hozzá......
Szóval nem takarta be szépen.Nekiálltam fabrikálni,szép kis virágok,indák másztak fel az oldalán arra hivatva,hogy eltakarják a hibákat....aztán megjött a meósom,
aki átvette az irányítást,és eltávolította a dzsungelt.Erre én megdugtam az orrom,és ideültem a gép elé,úgy is kezdődött egy póker freeroll.
El kell,hogy ismerjem kreatív kisfiam van!:)
Kértem,hogy készítsen róla képet,mivel másnap hosszú utat tesz meg,több átszállással,mire célba ér.(nem lehet tudni milyen állapotban vészeli át az utat,legyen dokumentálva,hogy milyen is volt eredetiben)
Készített:
Az autót Ő egyedül alkotta.Alatta az a kétszínű a torta.Ahhoz volt nekem is közöm....,csak éppen nem fért rá a képre:)!!!
A Daewooról tudni kell,hogy CBA-s nápolyiszeletekből lett felépítve.
Említettem,hogy lett egy kis fondant nélküli tortaszerűség,mivel maradt piskóta és és krém is,de így is komoly is súlyt sikerült összehozni,nem mértük le,de számításaim szerint több,mint 3 kg!
Legközelebb ilyen tortát már kisebb formában sütök,úgy előbb látszik magasnak.:)

Nincsenek megjegyzések: