2008. február 28., csütörtök

Kefires kenyér

Kezdtem Doce Vita dnk kenyerével,a 12 órással,aztán szinte minden alkalommal más és más (amiről éppen olvastam) volt soron.
Már "sorozatban"(2x egymás után) a kefires kenyér sült,a párom szerint ez a legfinomabb az eddigiek közül(bár mindig ezt mondja).Első alkalommal szó szerint sütöttem,másodszorra már az élesztőt kovászra cseréltem,ha már ugyis a hűtőben vár a sorára.Fűszeres Eszternél olvastam,hogy a só megkeményiti a sikért,ezért a következő módon jártam el:

Kb 80 deka lisztbe(BL 55) mászott egy kanál sikér,késhegynyi citromsav a kovász(fogalmam sincs hány deka,tán 20-25),egy kis doboz kefir és 2-3 dl langyos viz.Jó 20 percig dagasztottam,viszonylag kemény,rugalmas- elválik kéztől edénytől.Ekkor olivaolajjal körbekenem a tésztát is ,és az edényt is körülötte,hogy ne tapadjon az oldalához.5-6 órát keleget langyos helyen letakarva,ekkor jó evőkanálnyi sóval(mindenhez tengeri sót használok) alaposan átgyúrom.Sütőpapirral bélelt jénaiban pihent még vagy 2 órát és lefedve forró sütőben sült több,mint egy órát.Mikor már kezdett szint kapni,levettem a fedőt,Szép barna lett.Mivel nem vágtam be a tetejét,kirepedt,de jól állt neki.

Nincsenek megjegyzések: