2009. január 13., kedd

Maradékfelhasználás:húsos lepény,vadasmártás

Aktuális volt alaplevet főznöm,ami azt jelenti,hogy 8 literes fazékban 3darab jó húsos csont,sok zöldség,egy fej vöröshagyma,egy fej fokhagyma,egész bors,tengeri só födőgélt lassú tűzön.A hagymákat jól megmostam,és héjastól tettem a vízbe.Nagyon finom lett,5 dobozzal le is fagyasztottam,a többibe cérnametéltet főztem és megettük.Nálunk sajnos nem fogy el a levesben főtt húsika,ezért a csontról leszedve,aprítottam,hozzákevertem 2 tojást,reszelt füstölt sajtot,és mivel volt itthon,így kockákra vágott trappistát és mozzarellát,házi tejfölt(kb 2 dl),oregánót.A levesben megfőtt fokhagymát kinyomtam a héjából,aztán az is ment a közösbe.Nem tudom említettem-e már,hogy kenyérsütőgép gazda lettem:),tehát munkára fogtam,ha már idevetette a jó sorsa.A tartályába tettem 3 dl vízet,2 kanál olivaolajat,fél kg lisztet,két kk sót,1 kk cukrot és másfél dkg élesztőt összemorzsolva.A pizzaprogramot inditottam,de nem engedtem végig,hagytam,hogy összedagassza,kicsit kelt is,aztán a deszkán folytattam.8 részre vágtam,egyenként átgyúrtam,gömbölyítettem,pihentettem,nyújtottam kis köralakuakat.Elosztottam az elkészített tölteléket,félbehajtottam,a széleket jól összenyomkodtam,tojással lekentem,végül megsütöttem.A gyerekek kapros joghurtos mártással(natur joghurtba,aprított kaprot kevernek),mi öregebbek csak úgy a'la nature szeretjük.Máskor is szoktam sütni,paradicsomos -darálthúsos-sajtos,túros-tojásos-sajtos,szalámis-sajtos.......................ezrféle variáció(maradékok gazdaságos feldolgozása).Szerintem a gyerekeim nem olvassák a blogomat,ezért elárulom,hogy nagyon sok 'nemszeretem' ételt jó ízűen megettek már ebben a formában!:)
Képet és pontosabb leírást Limaránál lehet találni.Nálam jóval nagyobb lepénykék készültek,olyan "emberessek":)

A levesben főtt zöldségekből vadasmártást főztem,én nagyon szeretem hús nélkül is,zsemlegombóccal.Természetesen messze nem az "igazi"!,nyomába sem ér a 2-3 napig pácolt marhahúsos vadasnak,de akkor is ?)

Nincsenek megjegyzések: