2009. január 2., péntek

Füstöltsajtos kenyér

Hát igen!!Idén nagyon aranyos Jézuskám volt,ugyanis kaptam egy kenyérsütőt!Nálunk nem szokás az ajándékozás,vagy csak nagyon minimális értékben,most azért alakult így,mert a párom kapott a munkahelyén vásárlási utalványokat,amiből került egy automata mosógép,a lányom is kapott ugyanolyan utalványokat,így hozzácsapta az apjáéhoz,és így lettem kenyérsütő tulajdonos:)
Vége az őskorszaknak,már ami a mosást illeti!(igen,eddig forgótárcsással szenvedtem)De,vissza a kenyérkéhez!Már az első sütés is kellemes csalódás volt,a gép receptjét követtem,és egy szép masszív árút kaptam.Kenyeres könyvecském már régóta van,délután forgattam egy kicsit,és mivel minden hozzávalóm volt itthon ,a füstölt sajtos mellett döntöttem.Nagyon finom,akinek van kedve kövesse a példámat!
Hozzávalók:
  • 40 dkg rétesliszt
  • 10 dkg füstölt sajt,reszelve
  • 1dl langyos tej
  • 1 dl langyos víz
  • 1dl langyos tejszín
  • 1 kk só(nálam tengeri)
  • 1 kk cukor
  • 5 gr szárított élesztő(most CBA-as)
  • 1kk sikér
Meglangyosítottam a folyadékokat,addig lereszeltem a sajtot,és összekevertem a többi száraz hozzávalóval.Először a folyékony,majd arra a száraz összetevőket szórtam.Beprogramoztam egy 50 dekás fehér kenyérre,és rábíztam a többit a gépre.Igaz,hogy kellett várni 4 órát mire megszeghettem,de érdemes volt!

1 megjegyzés:

Milene írta...

Szia!
Vár Rád nálam egy kérdés. :) Kíváncsian várom válaszod!