2010. június 5., szombat

Pestos,krémsajtos pogácsa

Valamelyik nap megsütöttem Maci szerb pogácsáját a receptet pontosan követve,aminek a következménye egy durván füstös nap lett!Kicsinek bizonyult a jénaim ekkora adaghoz.Az ötlet a leveles tésztára viszont nagyon jó,azóta már kétszer is alkalmaztam.(Igazság szerint már régebben is sütöttem így Max és Limara receptjei alapján,de valahogy feledésbe merült a módszer!)
A mostani pogácsa nagyon finom lett.Arányokat nem írok,mivel nem méricskéltem!(nem gondoltam,hogy blog bejegyzés lesz belőle:))
Aliz pestos pogijának az ötletét kölcsönöztem,pesto gyanánt a darált,sózott olívás medvehagyma szolgált.
A krém,amivel a lapokat kenegettem,az alábbiak szerint készült.Házi tejből joghurtot gyártottam,ami nem fogyott el,viszont már bőven elmúlt egy hetes,ezért erre szakosodott textil pelenkában lecsepegett krémsajttá,amibe kevertem a darált medvehagymából.Ahhoz,hogy egyedül megegyem nagyon sok,a fiúk viszont nem díjazzák az efféle kutyulmányomat(legalább is azt hiszik,pedig a végén mindig jóízűen megeszik,igaz akkor már inkognitóban van:))
A lényeg:
A tészta Maci szerb pogácsája nyolc részre vágva,kisodorva(lásd ott)-kb fél kg lisztből
Minden rétegre (kivéve a legfelső) kentem a fent leírt medvehagymás krémsajtból.
Nem túl vékonyra kinyújtottam.Berácsoztam a tetejét,kiszaggattam,vizes tojás sárgájával lekentem,reszelt trappistával megszórtam,és kisütöttem.
Alig volt zöld,féltem tőle,hogy nagyon az lesz,de szerencsére tévedtem!
Nagyon könnyű,nagyon finom!
Ezzel a módszerrel sütöttem már sajtos pogit is,teavajat reszelt füstölt sajttal,pici tengeri sóval kevertem és azzal kenegettem a lapokat.

Nincsenek megjegyzések: