2010. november 9., kedd

Cicás torta Ibolya szülinapjára



Ez a torta október 23.-ra készült,csak most ért ide a kép:).(párszor már említettem,hogy nekem nincs lehetőségem fényképezni).
Piskóta,krém a szokásos .Egyenlőre még maradok a jól beváltnál,de egy kis rutin után már fogom variálni a krémeket.
Itt a fondant az saját gyártmány,a díszítésről azonban el kell,hogy mondjam,nem én csináltam.Más volt az elképzelés is(a cicának bele kellett volna gabalyodni egy gombolyag fonalba,de nem akaródzott neki),és az idő is szorított,elszámoltuk magunkat,így a drága nagyfiam hipp-hopp gyártott egy cicát,hozzá pár egeret.
A képek több,mint 100km buszozás,vonatozás után készültek,ez kicsit megviselte a tortát!:)



Fondant sajátkezüleg:2 csapott evőkanál zselatint beáztatok 4 evőkanál vízbe.Elkezdem melegíteni,közben teszek hozzá 3 evőkanál glükozszirupot és másfél evőkanál glicerint,valamint egy evőkanál mézet.Mikor szépen feloldodott elkezdem porcukorral keverni,később gyúrni.A porcukrot előzőleg sürű szűron átszitálom.A gyúródeszkát(nálam plexi) alapossan bevajazom és ott fejezem be az összeállítását.Most nem pihentettem,hanem rögtön ráborítottam a tortára.(mondanom sem kell,hogy előtte a nagyobb részéhez tettem egy kis barackszínű festékpasztát(Wilton)
Több féle fondant receptet kipróbáltam,ennek az állaga sikeredett eddig a legjobban.Amíg el nem felejtem,kb 90 dkg porcukrot vett fel.A maradékot frissentartó fóliába tekertem,és a hütőben pihen.

2 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Hát ez nagyon helyes lett! :)
Egyre szebb a borítás is, ügyes vagy.

szazala írta...

Köszönöm szépen!Jó volt a tanítóm:)!