2010. november 7., vasárnap

A cicis torta

Ez volt az első tortám.ami 'rendelésre'készült.Örültem is,de nagyon izgultam,ezért,hogy tutira menjek,nem saját magam gyártottam a fondant,hanem Ádám hozta Pécsről a Sőregitől,és még paszta állagú színezőt is,12darabos volt 4200Ft,ha jól emlékszem.A fondanttal sokkal könnyebb dolgozni,mint a magam által készítettel,csak nagyon drága.(szerintem)2,5kg volt 4300Ft körül.
Láttam egy másik cégnél olcsóbban(1100/kg)csak ott meg a postaköltség miatt kerülne ugyanennyibe.
Vissza a tortához:
Vizes piskótákat sütöttem,az alábbi módon:
4tojásfehérjét nagyon keményre veretem,aztán
15dkg cukorral tovább,majd a
4tojássárgájával szintén nagy fokozaton,
4 kanál forró vízzel még mindig erősen vertem,és utána kézbe vettem a kézi habverőt,és ebbe a habos masszába szitáltam
10dkg liszt,
3dkg kakaópor,és
1 kkanál sütöpor keverékét.
Kb 200 fokon sütöttem.Mikor már a vége felé járt a sütési idejének,elkezdtem még egy adagot,annyi különbséggel,hogy kakaóport nem szórtam bele,hanem 3dekával több lisztet kevertem hozzá.
......és,amikor már ez is majdnem megsült,akkor egy hat tojásos vizespiskótát ugyanígy....
A kerek lapokat két korongra vágtam,amiből hármat használtam fel.Utólag kiderült,hogy mind a négyet fel lehetett volna,de azt terveztem,hogy a negyedikre lesz a cici téve,de végül is a tepsiben kisült tésztából vágtam ki az alapot.
Krém:
4dl tejszínt felforraltam,ráöntöttem 40 dkg (szerencsi étcsoki,50%) feldarabolt csokoládéra,és addig kevertem,míg egynemű lett.
50dkg vajat kikevertem kb 30 dkg porcukorral.
2db tejszín ízű pudingot(dr Qetker) felfőztem 7 dl tejben.
Amikor minden kihűlt,akkor összekevertem,a pudingból csak a felét használtam el.
Megtöltöttem a tortát,bekentem az egészet kívülről és bevontam a fondanttal,amit barnára szettem volna színezni,de túl sok szinezőanyag kellett volna bele,így lett ez a kávészínszerüség.
Kifaragtam a ciciket,ezeket sima vajkrémmel töltöttem,egy kis pudinggal ízesítettem,de csak alig,hogy jó tartása legyen.Ezt is bekentem kívülről is ,aztán ideültem a számítógép elé,és a lementett mintát igyekeztem reprodukálni:)
Az aljára egy barna szalagot tekertem masnival,amit reggel a nagyfiam felülbírált.Szerinte egy fekete csipkével 'ütősebb'.Beleegyeztem a cserébe,mondanom sem kell,a 'szalag' nem adta magát könnyen,így ott maradhatott,de mivel már megcincáltuk,ezért mindenképpen rá kellett tenni azt a csipkét.
Természetesen még messze nem tökéletes,de nem volt rossz érzésem,mikor elvitték!A visszajelzésekből az jött le,hogy tetszett,és én elhiszem.
Azért nincs középre téve,hogy elférjenek a szülinapi gyertyák.Azokat a helyszínen tették rá.

Nincsenek megjegyzések: