2008. március 3., hétfő

Szülinapi oroszkrémnek induló karamellescsokitorta

Ha 2008,akkor a Kedvesnek szülinap,számszerint a 12.-ik,tehát 48 éves lett.A terv egy igazi oroszkrémtorta lett volna,valahogy igy,aztán más lett belőle!(a fiam lefényképezte,majd ha lesz olyan kedves és felteszi a gépre,akkor megmutatom!)
Történt ugyanis,hogy szerdán kisértésbe estem és karamelles csokit szerettem volna késziteni!Innen a recept.
Finom is lett,csak éppen nem dermedt olyan szilárdságúra,hogy szeletelni lehessen.Kapott még 3 teavajat,és egy kakaós piskótatortalapon végezte.
A piskótát Marisom útmutatása alapján sütöttem az alábbiak szerint:
  • 8 tojásfehérjét kemény habbá
  • 30 dkg cukorral tovább (szinte 'törősre')
  • 8 tojássárgájával még mindig verve
  • 8 kanál forró vizzel még mindig verve,ezután már csak óvatosan keverve
  • 20 dkg liszt -5dkg kakaó-fél sütőporral
Sütőpapirral bélelt tortaformában megsütöttem,kihűlés után 3 lapra vágtam és a nemkevés krémmel megtöltöttem.Mivel az eredeti terv,mint már emlitettem oroszkrém lett volna,igy akadt itthon tejszin,amit nem sajnáltam a diszitésnél.

Egy szépséghibája azért volt a szülinapnak(no,nem a tortának!),ugyanis a Kedves olyan állapotban ért haza,hogy nem volt képes értékelni!

Azért hagytunk belőle.....................Nem a torkosság vitt rá,hogy megkezdjük,hanem a tejszin!Vártuk volna meg,hogy összeessen??!!

(nem vertem nagydobra,hogy tettem bele fixálót:),alig vártam már,hogy megkostólhassam!)

Nincsenek megjegyzések: