2008. március 5., szerda

Saját sütésű 'majdnemigazánbio 'kenyér

Jó ideje csak sajátkészitésű kenyeret fogyasztunk.Az első kisérletek a dagasztásnélküliek voltak,ma már kovászosakat sütök.Az imént vettem ki a sütöből azt,amit "normális'körülmények között 1000 forint alatt nem kapnánk meg,bár igy sem olcsó.Ő egy majdnem igazi biokenyér.A hozzávalók:
  • tk bio tönkölyliszt
  • fehér bio tönkölyliszt
  • tk bio rozsliszt
  • tönkölykorpa
  • BL55-ös liszt-az eddigiekből összesen kb 70 dkg
  • citromsav-késhegynyi
  • 1 evőkanál sikér
  • kovász(tán 30 dkg)
Kb fél liter langyos vizzel keményebb tésztát dagasztok jó 20-25 percig.Extraszűz olivaolajjal körbekenem csakúgy a tál belsejét is és letakarva egy éjszakát hagytam kelni.Reggel jól beledolgoztam
  • 1 evőkanál tengeri sót
Két felé vettem,a kisebb részből bagettet szerettem volna,de erről majd később!
Begyújtottam a sütőt,maximumra tettem,ami nálam 270 fok,és hagytam bemelegedni.A gáz tetejére egy sütőpapirral bélelt tepsibe fektettem a formázott kenyérkémet,itt még kelegetett bő fél óráig,mad egy órácskát sütkérezett.
Nem viccelek,szinte simogat belülről ez a kenyér!

Nincsenek megjegyzések: