2009. április 19., vasárnap

Egyenlőre utoljára........

..........Írok medvehagymát:)A család már eddigeddigeddig:)))))(Szépné,Ágica) van vele,meg aztán én is besokalltam (amit nem is csodálok,mert rengeteget ettem nyersen is,sütve is,főzve is,melegen frissiben sokat,innen nem folytatnám..:( )

Medvehagymakrémleves füstöltsajtgombóccal

Előbb a sajtgombócnak álltam neki.(Szeretném megjegyezni,hogy valakinél olvastam,de utólag nem találtam meg,így nem tudok rá hivatkozni)
Kb 20 dkg füstölt karavánt lereszeltem,egy tojással,7fűszer sóval és búzadarával kikevertem.Egy órát pihent a hűtőben(közben készült a leves),majd pici gombócokat formáztam és sós vízben kifőztem.
---------------------------------.........................................----------------------------------------

Vajon megpároltam 4 db elszeletelt lilahagymát(vöröshagymáért le kellett volna másznom a pincébe,lila meg volt kéznél),rátettem jó nagy csokor medvehagymát,amikor összepittyedt,rászórtam egy evőkanál lisztet,kissé lepirítottam,majd botmixerrel összeturmixoltam.Alaplével felöntöttem,főztem kb 10 percig,majd tejszínt eresztettem bele 2 dl-t.Sóztam,és fehérbossal ízesítettem.
A sajtgombócokkal kínáltam az éppen hazaérő Ádámnak és Ibolyának.A reakció a szokásos,Ádi fintorog,Ibi lelkes,de a lényeg:repetáztak mindketten!:)Amire pedig egyáltalán nem számítottam,a párom este elpusztította a maradékot(hidegen-lábasból).
.........................................................................................................................................................................


Készült még sajtoscsiga,amibe medvehagyma is tekeredett,valamint nagy sikere volt még Limara croissanjának,amibe a következő töltelék került:
  • házi túró
  • füstölt sajt
  • tojás
  • medvehagyma összevagdalva
  • tengeri só
..........................................................................................................................................................................
Ettük még tojásos nokedli mellé,fejessalátával összekeverve cukros-ecetes lében.

Zöldellt még tésztában,hús töltelékben,de erről az előző bejegyzésemben bővebben is írtam.




A lányok inkognitóban,mivel szerintük természetvédelmi területen hagymázunk.(nagy valószínűséggel igazuk volt,de becsszó jövőre nem tévedünk ide,maradunk az erdőben)
Szedni nem lehet,de kaszálni igen?!
A fenti képeken lelkes segítőim a medvehagymászatban.

Nincsenek megjegyzések: