2009. április 5., vasárnap

Medvehagyma

Boldog vagyok,hogy kisütött a nap!Izzik már a bringám,voltam Simontornyán és Dégen is kétszer!Az első dégi kiránduláson szemügyre vettük a medvehagyma állományt(pénteken),ma már szedtem is egy nagy zacskóra valót.Egyszerre nem akarok sokat szedni,mert haza is kell hozni,meg aztán fel is kell dolgozni.Mivel a Gabi kapott munkát,így Ő hétközben nem tud jönni,magam meg nem indulok neki,mivel szörnyen rossz a földút,ahol járunk,és sajnos kutyaveszély is fennáll:(
Az alábbi kép a dégi Festetics kastély,melynek a parkja tele van medvehagymával,de én a tó melletti erdőben szedtem,nem akartam senkit irritálni azzal,hogy letépem a növényt.Tudom,hogy nem védett,de jobb a békesség!(helyesbítés:a medvehagyma nem védett,de a park igen,Így nem szabad szedni ott!így maradok az erdőnél)Frissen sült kenyérrel és oldalassal meg is kóstoltam íziben:)(mármint amikor hazaértem.)Ma már nincs kedvem bíbelődni vele,remélem semmi baja nem lesz holnapig!
Amennyiben olvassa valaki a blogomat,tudom ajánlani a kirándulást,nagyon szép a park,állítólag igazi büdös hagymaszag van(sajnos én nem érzek szagokat,illatokat)Dégen található egy panzió is,bár bővebben nem tudok róla nyilatkozni,ugyanis én a szomszéd faluból kerekezek át.A kastélypark ingyen látogatható.

4 megjegyzés:

Ottis írta...

Boldog Húsvétot kívánok neked!

Milene írta...

Kellemes ünnepeket kívánok neked!

Maimoni írta...

Ezt meg most vettem észre...
Anyukám Dégről származik, nagypapám még tanácselnök, nagybátyám polgármester volt ott... Kiskoromban minden nyarat ott töltöttem, a kastélyhoz (ami ugye még nevelőotthon volt akkor) jártunk fürödni. Sajnos, minden rokonom meghalt, aki ott élt, már csak egy pincénk van ott egy jókora földdel, ami egyelőre nyűg, de bízom benne, hogy fogjuk tudni értékelni.

szazala írta...

Kicsi a világ!:)Fürödni már nem tudnánk,de a park nagyon felkapott sokan járnak kirándulni,pihenni,horgászni!
Közhely,de a föld mindig érték,és egyre értékesebb lesz.