2009. június 1., hétfő

Kenyér

Most is nagyon sajnálom,hogy nincs fényképezési lehetőségem,mert nagyon szép kenyeret sikerült újra összehoznom!Két hete én is tulajdonosa vagyok a Szakácsok könyvének,hála a figyelmes gasztroblogos kollegináknak:)!Ebben azt olvastam,hogy ne gyúrmáljuk annyira a tésztát,hanem csak éppen hajtogassuk meg egy kicsit(legalább is az én olvasatomban).Mivel kényelmes vagyok,ezért a kenyérsütő gépemet nem mellőzöm(bár,majdnem sikerült taccsra tennem,így kissé eldeformálódva,de továbbra is működik).Az alábbiak szerint sütöm mostanában:
  1. A gépem megdagasztja,hagyom benne kelni kb 10 pecig.
  2. Kicsit megolajozom a gyúródeszkát(pár csepp csak)
  3. Lágyan átgyúrom a tésztát,pár mozdulattal.
  4. Kiolajozott kelesztő edénybe teszem,letakarom
  5. 10 perc elteltével ismét átgyúrom,nem erős mozdulatokkal.(ha ragacsos,akkor pár csepp olaj segítségével)
  6. az edénykéjében ismét pihen 10 percet.
  7. lágy gyúrás,formázás,sütő edénybe vándorlás
  8. 20 perc múlva tetejét bevágom rézsút 2-3 helyen
  9. 10 perc múlva vízzel megspriccelem és forró sütőben megsütöm
Meglepően kellemes látványú csodaszép és finom kenyerek kerültek elő.Készítettem öregtésztával is,és ennek híján csak élesztővel(2 dkg).Tehát attól kezdve,hogy a kenyérsütőm tartályába beleöntöm a vizet,kb 2 és fél óra telik el,hogy kikerül a tűzhelyem sütőjéből(kb 1 órát sül)

Nincsenek megjegyzések: