2011. február 7., hétfő

Február

Február elején a családban több jeles nap is van.
Kezdem egy szomorú évfordulóval,2004 február 02.-n édesanyánk örökre lehunyta a szemeit,64 éves korában eltávozott közülünk.A fiam 17. születésnapján,február 06.-án temettük el.
Emléke szívünkben örökké él!

Sajnos Ő már nem élhette meg,azóta megszületett a bátyám unokája Balázs,..valamint az öcsém kislánya,Dóra
Február 3.-n Balázska,6.-n Dórika neve napja van,nekik készült 2 torta.Dóri karácsony óta szeretne Spongya Bob tortát,mióta látta Lilkóét. Bazsinak nem volt ilyen kívánsága,lévén ritkábban is találkozunk,de nem kockáztattam meg,hogy másmilyent készítsek,nehogy vita kerekedjen!A töltelék párizsi csokikrémnek indult,de mivel volt 10 tojássárgája feleslegben ezért így módosult:
Este 2 dl tejszínben felolvasztottam 20 dkg szerencsi étcsokoládét.Másnap 30 dkg teavajjal kikevertem.
10gr zselatint 1dl vízben megduzzasztottam,fél liter tejet feltettem forrni,közben a tojássárgákat 25 dkg vanília ízű kristálycukorral habosra(fehéredésig)kevertem.A forró tejben újra forrásig főztem,és hozzáöntöttem a zselatint is.Kihűtöttem,és összekevertem a csokikrémmel.Lehet,hogy nem kellett volna teljes kihűlni hagyni,ugyanis nem lett szép sima,ezért 3 dl tejben egy csokipudingot főztem és ezt forrón adtam az előzőekhez,gyorsan nagy fokozaton keverni kezdtem,így kisimultak a csomók,bársonyos jellegű lett,szerintem az íze csokifagyira hasonlított.Ezzel töltöttem a tortákat.
Kívülről a következő borítást kapta: párizsi csokikrémet több vajjal kevertem ki.Mikor rádermedt,megkapta a fondant díszítést.A műanyag tálcát sajnálom,hogy látszik a képen,mivel a szállítás miatt került csak rá a torta!A fiam a 24. szülinapját tartotta,és úgy alakult,hogy Ő csak egy 'nem sikerült szépre' tortát kapott:(!(nincs is kép!)
Összesen 5 torta készült erre a hétvégére.A fentieket én,kettőt Ő dekorált(következő bejegyzés),én rontottam a fondant bevonattal egyet,amit aztán kineveztünk a szülinapi tortájának.

Nincsenek megjegyzések: