2011. február 16., szerda

Karamelltorta Ádám szülinapjára






Mivel Ádámnak készült meglepetésnek,így Ő most nem segített:),ez meg is látszik!Mondtam is,amikor átadtam,hogy a szándékot tessék nézni,ne a külalakot!
Régebben volt egy kedvenc tortája a kisfiamnak,egy női magazinból vágtam ki(talán a Tina volt),gyors húsvéti torta néven futott.Mostanában nem sütöttem,el is keveredett a recept,ezért emlékezetből igyekeztem egy hasonlót összehozni.
Finom lett,bár nem sikerült teljesen reprodukálni az eredetit.


Karamell torta
  • 4 tojásból piskóta
  • 20dkg cukor
  • 2 karamell izű pudingpor
  • 6 dl tej
  • 20dkg vaj
  • 5 dkg étcsoki
  • fondant


elkészítés

  • Piskótát az alábbi arányok szerint sütöttem
  • 1 tojás
  • 30 gr. cukor
  • 25 gr. liszt
  • 10 gr. étkezési keményítő(ha nincs,akkor liszttel helyettesítjük)
  • pár csepp ecet
  • 1/2 kávéskanál olaj

A sütőt előmelegítettem kb. 200 fokra.Az egész tojásokat habosra kevertem a cukorral,elektromos keverővel kb. 5-6 perc Tettem hozzá pár csepp ecetet,és ezzel is kevertem 1-2 percig.(szinte fehér hab már az állaga)Beleszitáltam a keményítővel alaposan elkevert lisztet,ezt már óvatosan nagy mozdulatokkal,és fakanállal)A végén hozzáadtam az olajat.(4 tojáshoz 2 kávéskanál)
18 cm átmérőjű tortaforma aljába sütőpapírt ,bezsírozom,meghintem liszttel(az oldalát nem!)
A megsült piskóta kicsit nagyobb lett a formánál,de ez nem is baj,mivel levágtam a többletet,és összekockáztam,valamint a 3 részre vágott torta középső részét is.Maradt tehát 2 piskótakarikám,és egy jó adag kockákra vágott piskótám.
A krém az alábbiak szerint készült:

  • 20dkg cukrot karamelizáltam,és felengedtem 4 dl tejjel
  • 2 pudingot kikevertem 2 dl tejjel,és a forró karamellbe öntöttem
  • állandóan keverve besűrítettem.
  • Mikor felforrt,akkor elzártam alatta a tüzet,és belekevertem 10 dkg teavajat
  • 2 részre osztottam(3/4-1/4)
  • Az időközben elmosott tortaformába visszatettem az egyik piskótakarikát.
  • Az összevagdalt piskótát belekevertem a többik krémbe,és ráöntöttem a formában lévő karikára,befedtem a másik piskótakarikával,lefedtem és kis súllyal(1 kg cukorral)lenyomattam.
  • A megmaradt krémbe belekevertem 5 dkg étcsokit,amikor kihűlt,akkor még 10 dkg teavajat.
  • Kb. 2 óra múlva levettem a tortaforma karimáját,addigra me szilárdult a közepe,és kívülről bevontam a csokoládés krémmel.Ez egy jó szilárd krém,elbírta a fondantot.

Nincsenek megjegyzések: