2009. március 2., hétfő

Születésnapi torta

Alig tudtam belépni a saját blogomra,olyan régen jártam erre!Nagyon sokat sütögetek,kenyeret kiflit,lepényt.Most egy szülinapi torta volt a soros, szülinap nélkül:)Szegény párom,ugyanis hivatalosan csak 4 évente tudja e jeles napot megünnepelni!Nem voltam élelemes,nem néztem ki valami finomat a gyűjteményemből időben,mikor a sütésre került a sor,akkor meg lehetőségem nem volt ide ülni,ezért elővettem az őskori receptes füzetemet,ami újságokból kiollózottakkal van tele.A torta neve:Modern szívtorta.Most nem vette fel a szívalakzatot,hagyományos kerekformát öltött.
Az alábbiak szerint készült:

Tészta:
  • 10dkg vaj
  • 10dkg porcukor
  • 6 dkg étcsokoládé
  • 6 tojás
  • 10 dkg liszt
Tojások szétválasztva,a vaj habosra keverve 5 dkg cukorral,majd hozzá az olvasztott,de már nem meleg csokoládé és tojássárgája.együtt tovább keveni.A tojásfehérjéket keményre verni a maradék cukorral,összeforgatni a csokoládés masszával.Óvatosan belekeverni az átszitált lisztet.(az eredeti receptben ne volt,de én hozzákevertem egy tk sütőport)Sütőpapírral bélelt formában előmelegített sütőben,mérsékelt lángon megsütni.A sütöből kivéve deszkára borítani és még melegen 3 lapra vágni.Hagyjuk kihűlni.

Krém:
  • 10 dkg porcukor
  • 2,5 dl tejszín
  • 10 dkg vaj
  • 1 dl rum(vagy 1 ek rumaromaés 1 ek.tej)
  • 10 dkg étcsoki
  • 1/2 csésze magozott meggybefött
A cukrot kis lángon szárazon szép barnára piritani,majd a tejszínnel felengedve addig forralni,amig a karamell elovad benne(vigyázni a felöntéssel,mert kifuthat,és a gőz is forró !!)Ha kihült,a rumot,a darabokra tört megpuhított csokoládét és a vajat is hozzáadni,és habosra keverni.A kihűlt lapokat megtöltjük és eredeti formájára összeállítjuk.
A tetejét az alábbi masszával vonjuk be:
  • 10 dkg étcsoki
  • 2 dl tejszín
A gőz felett a tejszínnel leöntött csokikockákat addig kavarjuk,amíg egynemű masszát nem kapunk.Szép fényes máz lesz.Lehet díszíteni tejszínhabbal,marcipánrózsákkal,de nálunk most mimimalista lett,azaz nem kapott semmi cicomát.
Nagyon finom "felnőttes" nem túl édes,másnapra nem maradósra sikerült!:))))

1 megjegyzés:

mariam írta...

Szia Szazala!
Küldtem Neked egy barátságláncot, ha van hozzá kedved, Te is csatlakozzál!
Üdvözlettel: Marica
Részletek:
http://reformnasik.blogspot.com/2009/03/kulonleges-baratsagok-dija.html