2011. január 26., szerda

Fokhagymás-rozmaringos kifli

Ma is sütöttem,és jegyzeteltem is,:)-mondhatnám közkívánatra,de mégsem mondom,mert murisnak hangzana!
Joghurtból sajtot csepegtettem,így volt felhasználni-való savóm.
Hozzávalók:
  • 200 gr graham liszt
  • 200 gr fehér tönköly liszt
  • 100 gr fehér rozs liszt
  • 100 gr finom liszt(BL55)
  • 30 gr zabkorpa
  • 5 gr sikér
  • 30 gr tengeri só
  • 20 gr élesztő
  • 4 dl savó
  • 15 gr teavaj
  • 10 gr zúzott fokhagyma
  • 3 kicsi ágacska rozmaring(levelei apróra vágva)
  • 50 gr mag vegyesen(hántolt napraforgó,hántolt tökmag,lenmag,szezámmag)
A magvak kivételével összegyúrtam a hozzávalókat.(élesztő feloldva a savóban,csipet cukorral).
Nem lágy,nem kemény a tészta,tehát szükség szerint folyadékkal,vagy liszttel be lehet segíteni a megfelelő állag eléréséhez.A végén beledolgoztam a magkeveréket is.1 óra alatt a duplájára kelt,nálam most több,mint 2 órát pihent,mivel az időm így engedte.Kinyújtottam,8 cikkre vágtam,és kiflinek sodortam fel.Természetesen lehet zsemlét,császárzsemlét is formázni!Megspricceltem egy kis vízzel,és szezámmagba forgattam,majd letakarva egy bő órát ismét pihentettem.(csak 2 tepsibe férnek el!)
Egy kis lábasban vizet melegítettem,és a sütő aljába tettem,így párásítom a környezetét,miközben sülnek.Sütési időt nem írok,ez függ a készüléktől.Nálam kb 220-250 fokon,több,mint fél óráig tartott.

Kevesebb fajta lisztből,akár 1 fajtából is el lehet készíteni,savó helyett lehet tej vagy/és víz,rozmaring helyett bazsalikom vagy kapor...ki mit szeret,mi van éppen kéznél!

.....és ha már meleg a sütő,elő van véve a deszka,sőt a tál is megfelel,amiben a zsemle kelt,akkor lehet készíteni egy kis rágcsát,mégpedig a Tuc-tuc krékert Érdemes dupla adagot gyártani,és úgy elkészíteni,hogy több darabra osztod,kinyújtasz egy tepsire valót,sodrófa segítségével a tepsibe emeled,ott megszúrkálod villával,lekened tojásfehérjével,derelyevágóval darabolod,és megszórod (mákkal,szezámmaggal,lenmaggal).A hő hatására a darabok elválnak egymástól.Egy dupla adag kb 1000 ft-ba kerül(rendes teavaj,sajt),és kb fél kg kész termék lesz belőle,így fele az ára,mintha üzletben vettük volna.

Nincsenek megjegyzések: