2011. január 4., kedd

Kuszkusz zöldségekkel és mozzarellával

A Nők Lapja Konyha novemberi számában találtam a receptet,ahol zöldborsóval készítik,nekem viszont van lefagyasztva borsóleves alap,amit csak forró vízbe kell tennem,ha friss tavaszi ízre vágyunk.Ebben van a zsenge borsó mellett fiatal sárgarépa és petrezselyem is.
Leírom az eredeti receptet,nagyon finom,nálam egy kicsit színesebb lett.
Hozzávalók 4 személyre:
  • 15 dkg zöldborsó
  • 20dkg kuszkusz
  • 2 csomag mini mozzarellagolyó(20db)
  • 3dl víz
  • 1 evőkanál vaj
  • 5 evőkanál olivaolaj
  • 1gerezd fokhagyma
  • 2 darab chilipaprika
  • 4 bazsalikomlevél
  • 1 evőkanál currylevél,apróra vágva
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 mokkáskanál őrölt fekete bors
  • 2 teáskanál só
A vajat felforraljuk a vízzel és a sóval,hozzáadjuk a fagyott borsót,zúzott fokhagymát és a kuszkuszt.Kevergetés mellett addig főzzük,amíg a kuszkusz bedagad és felszívja az összes vízet.Tálba tesszük,hozzáadjuk az apróra vágott chilipaprikát,bazsalikomlevelet és petrezselymet.Elszórva elhelyezzük rajta a lecsepegtetett mozzarellagolyókat.Egy serpenyőben olivaolajat hevítünk,majd megfuttatjuk benne a durvára őrölt fekete borsot,az apróra vágott currylevelet,majd ezzel az olajjal meglocsoljuk a mozzarellagolyók tetejét.Köretként,de önálló ételként is tálalhatjuk.
Ez volt az eredeti recept.Nálam került bele sárgarépakocka is,a chilit nem keverem bele,mert van aki nem szereti a csípőset.A fekete bors helyett színes borst használtam,és a currylevél kimaradt.
Az újság szerint az elkészítése 40 perc,szerintem 15 perc elég.A kalóriát én nem számoltam,elhiszem,hogy szerintük 1 adag kb. 470 kcal.

Nincsenek megjegyzések: