2008. október 26., vasárnap

Céklaleves,ketchupos hús és kakaós karfiol csokitortával

Nagyon kreatív voltam a hétvégén!Életemben először joghurtos céklalevest főztem Chili &Vanilia módszere szerint.Dalmikám megkóstolta,de nem volt tőle elragadtatva,neki a cékla,az saláta hús mellé.Ibolya nem jött szombaton,tehát az Ádám meg sem kostólta.Ha itt lett volna a lány,Ő tuti eszik belőle,és akkor a fiam is hasonlóan cselekedett volna:)!A páromban kellemesen csalódtam,a csészéjébe mert adagot megette,pedig nem igazán gourmand!Szóval maradt belőle,a héten céklalevesen fogok élni......

A második fogással viszont nagy sikert arattam,odavoltak érte!Ketchupos hús volt
Cecile konyhájából,a köret burgonyapüré .

Találtam a kertben gyönyörű karfiolt,mégpedig úgy,hogy egy pár kisebb palántát "annak idején"(tavasszal) nem ültettem szét,és mostanra értek be.(az idén nem jöttek össze a karfioljaim,túl korán elvetettem a magokat,illetve szétpalántáztam,mert az összes megégett,megsárgult)
Nos,sikerült nagyon pocsék kaját(ehetetlent)készítenem belőle!A következők szerint:Ha már bóklásztam a blogok között,Chillinél rábukkantam egy fűszeres karfiol receptre,aminek az érdekessége,hogy kakaóval van megszórva.Gondoltam,meglepem a családot:)Csak,hogy nem volt itthon chiliporom,de én "kreativ szakács"lévén elgondoltam,hogy van darált csípős paprikám sóban eltéve(afféle Erős Pista szerűség),majd bevetem azt!Össze is kevertem jó kis drága extraszűz olivával,beleforgattam az előkészített karfiólrózsákat,alufóliával bélelt tepsibe sorakoztattam,megszórtam finom holland kakaóporral,be a sütőbe.Hát már látványnak is szörnyű volt!Mondom a Dalminak,hogy ez egy különleges kaja,mire Ő:karfiol szénnéégett módra?
Sajnos ehetetlen lett!A paprikakrém miatt borzalmasan sós,de még annál is csípősebb!
Szóval ez a hétvége Cecile és Chili "jegyében"telt el,mivel Ibolya szülinapi csokitortája majdnem így készült.Annyi volt a különbség,hogy nem volt eper,csak meggylekvárom,ettől egy kicsit feketeerdőtorta ízű lett,pláne,hogy tejszinhabot is kínáltam hozzá!A tejfölös csokikrém nagyon finom!De tényleg!A díszítés egy marcipán cica,mert cicamániás a lyány:),mogyorós ostyarudakkal "kerítettem"(nehogy megszökjön a macska!:)Ha lett volna lehetőségem,színes marcipánvirágokkal,pázsittal elrejtettem volna a felület tökéletlenségét,de az is nagy örömmel töltött el hogy ezt a macsekot be tudtam szerezni!Ha,majd egyszer egy nagy városban járok és nem felejtem el,akkor előbbre látó leszek,"feltankolok"ilyen kiegészítőkből!

Nincsenek megjegyzések: