2008. október 28., kedd

Tepertős pogácsa

Ki nem állhattam a tepertős pogit,egész addig,amíg meg nem sütöttem az alábbi verziót!Nagyon egyszerű,nagyon olcsó és nagyon nagy adag!(nekem azért olcsó,mert nem kell megvennem a tepertőt,elő tudom állítani házilag)
A hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 1 kocka élesztő
  • 1 tojás
  • 1 ek.só
  • 1 ek ecet
  • 1 ek zsír
  • kb fél l tej(vagy víz)
  • kb fél kg darált tepertő
A tepertő kivételével lágy,rétestésztaszerű kelt tésztát készítek,kinyújtom,rákenem a tepertőt,összehajtogatom és fél órát pihenni hagyom.Megint kinyújtom,megint hajtogatom,megint pihentetem fél órát és az egész kezdődik elölről:)Szóval,összesen háromszor hajtogatom.Begyújtom a sütőt,jó forróra előmelegítem(nálam 250 fok a max).A pogikat kiszaggatom,egy kis vizes tojással lekenem,néha megszórom kis szezámmaggal és betolom a sütőbe.Vagy 3 tepsivel lesz ebből a mennyiségből!Nálunk mindenki nagyon szereti,így még frissiben elosztom a közeli rokonság körében.(hát ez most bután jött ki,ha annyira szeretjük,akkor miért osztogatom?!A válasz:önvédelem!Képes vagyok nagyon sokat enni belőle!+ persze ők is szivesen fogyasztják)
Ne felejtsem el mondani,hogy mindig nagyon forró sütőben,végig forró hőfokon kell sütni,nem mérsékeljük a tüzet!Viszonylag világosra szoktam hagyni .

Nincsenek megjegyzések: