2008. október 31., péntek

Hagymaleves,stíriai metélttel

A péntek a kedvenc kaják napja:)!Délután megjön az Ádi,aki a hét nagy részében konzerven él,tehát el kell kezdeni a kényeztetést!A hagymalevest szerintem sokan hasonlóan készítik,de azért leírom az én módszeremet.
Hozzávalók a mai adaghoz:
  • 8 darab közepes vöröshagyma
  • 6 dkg teavaj
  • 2 liter víz
  • 2 erőleves kocka(tudom,főbenjáró bűn,de nem volt kész húslevesem!)
  • 2 dl tejszín
  • 2 evőkanál liszt
  • só,fehérbors
  • rozskenyér és sajt a levesbetétnek
A vajon megdinsztelem a vékonyra szelt hagymát(újhagyma jellegű volt,mivel nem szedtem fel időben a kertben,és a sok csapadék miatt újra kizöldült),világosra pirítom,megszórom a liszttel,kicsit azzal is kevergetem és felöntöm a vízzel,bele az erőleveskockákat.(normális esetben kész hús- vagy zöldséglevest használok,de kifogytam belőlük,nem találtam a fagyasztómban) .Lassú tűzön 10-15 percig forralom,közben a rozskenyeret kis háromszögekre vágom,mindegyikre egy pici sajtszeletet(trappista volt itthon)teszek,és a sütőben alacsony hőfokon ráolvasztom.A leveshez hozzáöntöm a tejszínt,megvárom,amíg felforr aztán tálalom.(természetesen ha szükséges akkor ízesíteni kell sóval,fehérborssal)Csészébe mertem,és szórtam rá a sajtos kenyérből.Nagyon finom lett!
( a képet a Wikipédiáról hoztam)


Minden héten készítek túrót,ezért minden héten készül is valami belőle.Most a stíriai volt a soros.
A felsorolt hozzávalók mennyisége körülbelüli,nem szentírás!

Hozzávalók:
  • 50 dkg túró
  • 25 dkg liszt
  • 4 tojás
  • 1 nagy tejföl
  • 3 kanál cukor
  • csipet só
  • 5 dkg vaj
  • citromhéj
A túróból,lisztből egy tojással,egy jó nagy kanál tejföllel,csipet sóval tésztát gyúrtam,kb 1 centi vastagra kinyújtottam és úgy fél centi széles metéltre vágtam.Lobogó,sós vízben kifőztem,majd lecsepegtettem.A cukrot 3 tojás sárgájával és a vajjal robotgéppel kikevertem,hozzáadtam a tejfölt,citromhéjat(aki szereti a megmosott,megszárított mazsolát) és az előzőleg kemény habbá vert 3 tojásfehérjét.Összeforgattam a lecsöpögtetett tésztával,vajjal kikent ,morzsával beszórt tepsibe simítottam és forró sütőben pirosra sütöttem.Porcukorral szeretjük. Ezt a gyönyörű képet Andi konyhájából kölcsönöztem
Mivel,ma sokat ment a sütő megsütöttem a hétvégi kenyeret is,amit egy másik posztban publikálok.Érdemes,mert jól sikerült!

Nincsenek megjegyzések: