2008. október 22., szerda

Hagymalekvár

Természetesen erről a dologról is itt a neten hallottam először!Többféle variációról is olvastam,most a következőképpen készítettem el,az első adagot:(azért az első,mert van még lilahagymám,tehát folyt.köv.)
-kb 3 kg vékonyra szelt,tisztított lilahagyma
- 2 dl olivaolaj
-3 ek. nádcukor
-3 ek. balzsamecet
-1 kk. tengeri só
Az olajon megfuttattam a cukrot,rátettem a hagymát,és egy jó órán át közepes lángon kevergettem.Megsóztam,hozzáadtam a balzsamecetet,kicsit főztem még,majd kiforrázott üvegekbe töltöttem.A celofánt tartósítószeres vízben áztattam,rátettem az üvegre,majd rácsavartam a kupakot,aztán fejre állítottam őket.Mikor elhűltek visszafordultak a talpukra és bemasíroztak a spájzba:)
A holnapi adagot a következőképpen tervezem:A cukor helyett medvehagyma mézet,a balzsamecet helyett pedig vörösbort használok.A többi stimmel:)!

Nincsenek megjegyzések: