2008. október 18., szombat

Sütőtökös tészta

Nagyon megtetszett Dolce Vita sütőtökös tésztája,így ma én is azt főztem!Az igaz,hogy az enyém olyan messze van az általa publikálttól,mint Makó Jeruzsálemtől.A közös a tök és a penne,aztán annyi!Itt a messzi faluban nem lehet póréhagymát kapni,viszont van a kertben lilahagyma.Olajbogyót lehetne venni,de a fiúk nem szeretik,a lányok nem jönnek,a magam kedvéért meg nem vettem :)!Az én konyhámban most így készült:
Kevés olivaolajra tettem a kis kockákra vágott meghámozott sütőtököt(kb fél kg),és ment a tűzhelyre.Két darab lilahagymát és 3 gerezd fokhagymát vékony karikára vágtam,hozzátettem a párolódó tökhöz.Tengeri sóval és örőlt fehérborssal fűszereztem.Feltettem a vizet is a tésztának,ami most színes tojásnélküli penne volt.Mire a tészta megfőtt,a tök is megpuhult,igy összekevertem,kevés tejszínnel"selymesítettem"és kockákra vágott trappistával megszórtam.(tudom!!!!!!!!!,de itt kizárólag ezt lehet kapni,városban meg már régen voltam:(,ráadásul a fiúk csak úgy eszik meg a nem trappistát,hogy nem tudják,hogy mást esznek:))
DV tésztája isteni lehet,de ezt is dicsérték!(Tetsziknemtetszikezvan)
Mostanában ha bringázás közben diófát találunk,akkor körülnézünk alatta.3 nap alatt 3 reklámszatyor dió volt a termése a nézelődésünknek:)Adott volt,hogy ma diós csiga lesz Katanyaka receptje alapján,természetesen egész másként!
Igy:
Diós és kakaós csiga

-kb 70 dkg liszt(BL55),kevés grahammal keverve
-1 sütőpor
-1 élesztő(5dkg)-kis cukorral,langyos tejben felfuttatva
-kb 4 dl langyos tej
-kb 3 dl olivaolaj
-kevés nádcukor
Összegyúrtam,két fele vettem,kinyújtottam,olvasztott vajjal megkentem,az egyikre kakaós cukrot szórtam,és feltekertem.Tekerés közben olvasztott vajjal kenegettem a tésztát.
A másikra szárazon megpirított aztán ledarált diót szórtam,amit összekevertem nádcukorral,egy vanília kikapart belsejével és citromhéjjal.Persze ezt a tésztát is lekentem olvasztott vajjal a dió előtt.Kb 2 centis csigákra szeltem 200 fokos sütőben megsütöttem.Az utolsó 1 percben forró tejjel "megöntöztem".(mindegyik csigára egy evőkanál forró cukros tejet locsoltam)

1 megjegyzés:

Milene írta...

Szaszala, küldtem neked egy körkérdést! A zsannamannán megtalálod!