2008. október 30., csütörtök

Kicsit hamis

Mármint a mai nap ebéd "felhozatala".Maradt tegnapról egy kis bakonyi,ezért ma lazábbat gondoltam.A leves hamisgulyás,ami ugyanúgy készül,mint a "rendes",csak nem kerül bele hús.Mellé sajtos rúd hamis leveles tésztából,ami azért leírok,mivel én is most néztem ki a Mindmegettéről.

Hamis leveles tészta
Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg vaj(vagy margarin)
  • 1 db tojásfehérje
  • késhegynyi só
  • 6 evőkanál víz
  • 2 evőkanál ecet
A lisztet elmorzsoljuk a hideg vajjal.majd a hozzávalókkal gyorsan összegyúrjuk.Vékonyra kinyújtjuk,feltekerjük és 4 egyenlő darabra vágjuk.Egyenként kinyújtjuk és egymásra helyezzük,betesszük a hűtőbe minimum 20 percre.(nálam most két órát pihentek,addig bicajoztam egyet)Ezután a rétegzett tésztát vékonyra nyújtjuk,és kedvünk szerint formázzuk.
Most én megkentem a megmaradt tojássárgájával,amibe pár csepp vizet kevertem,és nagyon megszórtam reszelt sajttal + egy kicsit meg is sóztam.Széles,nagy hasábokra vágtam,mint amilyeneket az új pékségben láttam:)Nagyon forró sütőben kell sütni hogy a meleg rögtön "felhúzza",különben "megszalonnásodik")Nagyon szép lett,ízlett is,bár szerintem elmarad az igazi leveles tésztától.Sajnálom,hogy nincs fotózási lehetőségem,szívesen megmutattam volna!!

Nincsenek megjegyzések: