2008. október 20., hétfő

Körkérdés

Hogy miért és mióta főzök?Kérdezte tőlem Citromfű.
Rendszeresen azóta,hogy férjhez mentem,azaz több,mint 24 éve.Mert muszáj.....
Nem szeretek főzni....Illetve,mióta rátaláltam a gasztroblogokra,kicsit jobb a helyzet,legalábbis hétvégeken!Részletezem:
Minden nap főzök,és komoly gond kitalálnom,hogy mit!A párom mindig azt mondja,ha kérdezem,hogy pörkölt nokedlivel.Nem túlzok,de tényleg minden nap hús fő a fazékban!(ez kicsit a kényszer szülte helyzet miatt is van,mivel 2 éve sok malac rajtunk maradt,a drága takarmány miatt,így amikor lehetett már vágtuk is a fagyasztóba).A zöldségeket nem szereti.olyannyira nem,hogy a házasságunk első éveiben borsót még nem is vethettem a kertbe!(Aztán a sarkamra álltam!)Egy kivétel van a zöldségek terén,ez pedig a vadas!Ez,az az étel,amit mind a négyen nagyon szeretünk.Tényleg nem könnyű minden napra kitalálni valamit,igazán nem is mondhatom,hogy változatosan főzök!
Pénteken már "alkothatok":)!Jön a fiatalság,akik vevők az újdonságokra!Főzhetem a krémleveseket,a zöldséges tésztákat,mártásokat,nagyon hálás közönség,annyira dicsérnek,hogy még a férjem se fintorog.Szerencsére a fiam barátnője is nagyon jó étvágyú,nem válogat,mindent szeret!Az aktuális "vőjelölt"kevésbé mindenevő(nem szereti a gombát,vadast pacalt..továbbisvanmondjammég?:))
Citromfűhöz hasonlóan én is szeretnék átállni az egészségesebb étkezésre,főleg azért,mert kórósan túlsúlyos vagyok!Nem egyszerű dolog!Nem is annyira a családdal van a gond,sokkal inkább magammal!Az a bizonyos "fejben elhatározni"nem megy!Megtehetem,hogy külön összeütök saját részre valamit,de borzasztóan "édesszájú"vagyok és sajnos elég gyakran megkívánom a sütit is!(hacsak megkívánnám!!)Olyan sok egyszerű finomsággal találkozom a világhálón!(több ezer kalória)
A konyhai alapanyagokról:
Természetesen- zsír(mert adott),
-napraforgóolaj(mert belénk sulykolták,hogy egészségesebb a zsírnál)
-olivaolaj(egészséges táplálkozás,de az ára miatt,minimális)
-teavaj(mióta netem van,megtudtam,hogy a margarin nem élelmiszer!)
-minimum 60%-os étcsokoládé(természetesen mióta netem van:))
-kovász(mert sütöm a kenyeret+sikér)
- tönkölyliszt,grahamliszt,tk liszt,rozsliszt
-tengeri só
-magvak
-tavasszal gyűjtöm a medvehagymát(Dég,kastélykert)
-saját zöldségeskert
-saját jószág állomány(most csak sertés,de volt pár évig borjunk is)
Szóval tulajdonképpen szerencsés vagyok az alapanyagok terén!Hús,zöldség adott,házi tejet olcsón(120Ft/l)veszek,túró,tejföl ,sajtkrém sajátkezüleg,kenyér szintén.
Nehezen megy nekem az írás!Olyan szívesen olvasom a blogokat,színesen,frappánsan írjátok le,még a legegyszerűbb történéseket,ételeket is!Van,hogy egy gasztrobloggal megnevettettek,olyan is hogy,könnyeket csaltok a szemembe!.....mint most is!5 évvel ezelőttig ilyenkor már minden évben elkezdtem a szülinapi torta sütését az anyukámnak.Nagyon szerette Ő is a sütiket!22.-én lenne 69 éves,már csak virágot vihetek......
Egy nappal később,azért mégis "összehozok"valamit,a kis "menyem jelölt"23.-án szülinapozik.

Összefoglalva:ha megtehetném,hétközben választanám az étel házhozszállítást(már csak az adagok miatt is,sajnos nem tudok keveset főzni),hétvégén pedig igen kreatív lennék!

A bejegyzésem végén tortákról volt szó,ezért én szeretném a kérdést Tortaimádónak továbbküldeni!

Nincsenek megjegyzések: