2008. október 23., csütörtök

Túros batyu diós kiflivel

Hétfőn új pékség nyílt a faluban.Méteres sorok,ahogy ilyenkor már lenni szokott.Első nap féláron minden,tehát besoroltam a sógornőmmel.Egy 75 dekás kenyér,3 kakaós csiga,3 túros batyu,3 pizzás papucs és 2x3 pogácsa,került nem egészen 900 pénzbe.Erről ennyit!Nem rosszak,de nem übereltek felül!Minden nagyképűség nélkül mondhatom,az enyém finomabb!Minőségi alapanyagokból készülnek és még így is felébe kerül,mint a boltban!

A kelt tészta az alábbiak szerint:
  • 1 kg liszt
  • 2tojás
  • 1kocka élesztő
  • kb fél liter tej
  • 2 ek.cukor
  • csipet só
  • 15 dkg vaj
Kevés langyos tejben pici cukorral felfuttatom az élesztőt.A lisztben elkeverem a sót,cukrot,hozzáadom a felfutott élesztőt,tojásokat ,a maradék tejet és az olvasztott vajat.Letakarva meleg helyen kelesztem,közben elkészítem a túrótölteléket az alábbiak szerint:
  • fél kg turó(saját gyártmány)
  • 1 tojás
  • 1 rúd vanilia kikapart belseje
  • 3 ek,cukor
  • 1 citrom reszelt héja
A megkelt tésztát átgyúrtam,kinyújtottam ,most 25 felé tudtam vágni.Hagytam még egy kicsit kelni(természetesen meleg konyhában dolgoztam),és elosztottam rajt a tölteléket.Mivel nem fukarkodtam vele,így nem lett elég az összesre,de volt a fagyasztóban maradék diótöltelék innen,(kis tejszínnel krémesre keverve)tehát most születtek diós kiflik is:)
A túróshoz visszatérve,batyukat formáztam,egy tojást pár csepp vízzel felvertem,megkentem őket és forró sütőben rózsaszínre sütöttem.Ugyanígy jártam el a diósakkal is.

Készültek még tepertős pogik is,de azt majd talán holnap publikálom:)

Nincsenek megjegyzések: