2008. október 29., szerda

Körmös babgulyás

Bátorságot gyűjtöttem és rászántam magam,hogy beküldöm az egyik kedvenc levesünket a VKF legújabb fordulójára.A kiírás szerint különleges levesekkel lehet részt venni,főztem is már olyanokat,de szinte kivétel nélkül az itt résztvevő bloggerek receptjei alapján.Bután venné ki magát ilyennel nevezni!Tehát marad egy hétköznapi kedvenc!
A párom nehéz fizikai munkát végez,szívesebben fogyasztja a laktató,tartalmasabb leveseket,mint például a körmös babgulyást,amit körülbelül 10 éve egy Fürge Ujjakból ollóztam és azóta is gyakran tálalom.Természetesen előtte is főztem babgulyást,de általában marhahúsival,a körömből mindig pörkölt készült.Húsféleségekkel bőségesen el vagyok látva,mert évente többször vágunk disznót,néha borjút is,de füstölt csülökkel is nagyon finom,sőt,ha mindkettőből kerül bele,az maga a tökély!:)Tehát:

KÖRMÖS BABGULYÁS
Hozzávalók:
  • 25 dkg szárazbab
  • 1 kg sertésköröm
  • 2 vöröshagyma
  • 3-3 sárgarépa,petrezselyem
  • 1 kisebb karalábé
  • zsiradék
  • pirospaprika
  • a csipetkéhez 1 tojás és liszt
A babot beáztatjuk,a megtisztított körmöt eldaraboljuk.A felkockázott hagymát a zsiradékon megfuttatjuk,rászórjuk a pirospaprikát,felengedjük kb.3 liter vízzel.Beletesszük a körmöt,felforraljuk és ekkor szórjuk bele a beáztatott babot.(elég 2-3 órát előáztatni)Kis lángon félig megfőzzük és ekkor adjuk hozzá a megtisztított,felkockázott zöldségeket,és puhára főzzük.A végén hozzáadjuk a csipetkét,amivel max 2 percet forralom.
Ha a fiúk bográcsozni óhajtanak,akkor csak a pogácsa megsütése a dolgom.
Aztán mégsem küldtem be!Az ok igen egyszerű,nem sikerült !Nem tudtam a linket elküldeni,úgy hogy még nem publikálom az írást.(bénabénabénabénavagyok)Arra gondoltam,hogy ez talán egy jel,nem is való ez a recept a VKF-re!Még érnem kell hozzá!:)Ráadásul képem sincs róla,úgyhogy maradok magamnak........

Nincsenek megjegyzések: