2008. november 3., hétfő

Tejszines hétvége,avagy karaj tejszines hagymamártásban,fehércsoki moussal

Ha hétfő,akkor újra hosszabb időre enyém a kompjuter!Meglepődve vettem észre,hogy már három rendszeres olvasóm van,de örömmel köszöntöm Maxot!Őt is régóta "ismerem",pár receptje már megfordult a konyhámban,sőt a piacterén is nézelődtem már !Remélem egyszer a fagyizójában is találkozunk!
Említettem,hogy sok akciós tejszínt vettem a lidliben,hízunk is rendesen!!!Az alábbi ételt nem tudom kitől néztem le,mert nem ide,hanem a noteszembe mentettem.Természetesen csak a fő irányvonalat követtem,arányokban tuti eltértem az eredetitől.

Karaj tejszínes hagymamártásban

Hozzávalók a mai adaghoz:
  • sok hagyma(nálam volt vagy minimum másfél kiló)
  • 1 kg körüli karaj
  • 2 dl tejszín
  • olaj
  • só,bors(nálam fehér),pirospaprika
A hagymát elkarikáztam és olajon kb. fél órát pároltam.(elég sok olaj kellett alá)Közben az elszeletelt karajt kevés olajon mindkét oldalán átsütöttem,és egy jénai tálba tettem.Sóval,borssal,pirospaprikával megszórtam.A hagymát is izesitettem sóval,felöntöttem a tejszínnel,1-2 percet összeforraltam és a húsira öntöttem.Lefedtem a jénai tetejével,sütőbe toltam és 200 fokon bő egy órát ott is hagytam.Párolt rizs volt a körete.

Nagyon rákészültem,hogy Anyamanya tejfölös,tejszínes tortáját sütöm a hétvégén,de valahogy nem voltam "tortás hangulatban",időm se sok volt.....DE!!!Azért valami volt!!Tejföl is tejszín is + fehércsoki is.Természetesen leírás is Kicsi Vú blogjában....

Fehércsokimousse

Hozzávalók:
  • 20 dkg fehércsoki
  • 2 dl 20 %-os tejföl
  • 1+2 dl 30%-os tejszín
  • 1 vaniliarúd
Gőz felett megolvasztom a csokit(vigyázni,hogy az edény alja ne érjen a vízbe!)Hozzákeverem a tejfölt a kikapart vanliarúd magvait az 1 dl tejszínt,valamint a kemény habbá vert 2 dl tejszínt.Poharakba,vagy formákba adagolom és minimum 3 órára behűtöm.

Nincsenek megjegyzések: