2008. november 17., hétfő

Babgulyás,pogácsával+vajas keksz

A hétvégi bográcsos pöriből egy icipici maradt,ami ma babgulyásban végezte,mégpedig nagyon egyszerűen!Mivel későn álltam neki főzni,nem szárazbabot,hanem fagyasztott fejtettet használtam.Forró vízbe ment a bab és a zöldségek,sóval és kevés fokhagymával együtt,amikor megfőtt,hozzáadtam a maradék pörit,és addig hagytam őket együtt ,amíg a csipetkét elcsipegettem.Pár percig azzal is főztem és már kész is volt!Nagyon guszta pogácsákat láttam Maxnál és Marisomnál,a babgulyás természetes körete pedig mi más lenne!Juhtúró nem állt rendelkezésemre,volt helyette nagyon friss tehéntúró,egyenesen a vászonból,ma reggel készítettem.Mivel muszáj volt boltba mennem a tojás miatt(nem érkezett meg,amit ígértek),vettem krémsajtot is.Tehát a mai pogim így készült:
  • kb fél kg túró
  • kb 2 dl házi tejföl
  • 1 kg liszt
  • kb 20 dkg trappista(lereszelve)
  • 1 boci krémsajt
  • fél porélesztő
  • egy evőkanál tengeri só
  • 10 dkg teavaj
  • 2 tojás
  • kb 1 dl savó(természetesen ez lehet tej is,ha szükséges)(nálam azért volt savó,mert előtte csöpögött le a túró,és még langyos volt,mivel folyadékot kívánt a tészta,így azt adtam hozzá)
Összeállítottam a tésztát,és addig pihent,amig a vajas keksz kisült.Aminek most nem írom le a folyamatát,mert ugyanúgy jártam el.mint Izbolygó,csupán azt jegyezném meg,hogy NAGGGGGYON FINOM!!!!
Visszatérve a pogikra,kinyújtottam,szaggattam,tojással megkentem,reszelt sajttal megszórtam és 220fokon nem nagyon pirosra megsütöttem.(természetesen kenyér is sült,ha már begyújtottam a sütőbe,bár ráértem volna vele holnap is!)

2 megjegyzés:

Max írta...

És a fotó? :-(

Ügyes vagy, hmmm igazi házi túróbol, nyaminyami

szazala írta...

Fotó?Nincs megfelelő célszerszámom hozzá:((!
A telefonom kizárólag telefonálásra használható,a fényképezőm őskori(kicsit sem digitális).A kamerás mobillal rendelkező csimotáim pedig nem tartózkodnak 60 kilométeres körön belül.Marad a jó öreg képzelőerő:))