2008. november 10., hétfő

Hétvége

No,nem vesztem el,csak a hétvégén nem sok lehetőségem van blogot írni:)!mert...
  1. a PC az Ádi szobájában (mi is voltunk fiatalok:))
  2. Fözökfözökfözök.......
Pénteken karalábé leves,mert a menyus (Ádi barátnője)nagyon szereti a friss zöldségeket a kertből.Van még pár darab szép lilaszínű őszi,hát akkor had egye!Palacsinta,sk túróval és szintén sk lekvárral izesítve.Sok hozzáfűznivaló nincs,szerintem mások is hasonlóan főzik ezeket az ételeket.Talán,annyi,hogy a palacsintába nagyon kevés tejet teszek(most például semennyit,mert nem volt itthon),viszont tejszínt keverek bele,ettől nagyon puhák lesznek!
Így:
  • fél kg liszt
  • 3 tojás
  • 2 dl tejszín
  • csipet só
  • 1 kanál cukor
  • szénsavas ásványvíz
Olajat külön melegítek,és minden palacsinta alá teszek sütés előtt.A saját készítésű túrót Citromfű anyósának módszerével készítem.
Szombat,pizzanap.No comment!Talán annyi,hogy a pizzatésztából készítettem grissiniket Ottis receptje alapján.No,meg persze a nagyfiam kérte,hogy neki készítsek hagymás-tejfölös feltéttel,szalonnával és kolbásszal.Így lett a pizzanapon töki pompos is:)!
Vasárnap,ami szombat éjjel kezdődött...Késő este megjött Dalma is a párjával,mivel a közelben voltak barátoknál,és úgy döntöttek itthon töltik az éjszakát,de közölték,hogy korán mennek,mert dolgoznia kell másnap.Kenyértartóba való kukkantás után a dagasztás mellett döntöttem.Tehát szombat éjfélkor 1 kg lisztből kiflitészta és 70 dkg lisztből kenyértészta keleget.Reggel ötkor pedig én kelegettem :(,a sütő begyújtását követően a kifli tésztájával kezdtem a sort.3 részre osztottam,az egyikből hagyományos péksüteményt,a másikból pizzás csigát,a harmadikból pedig sajtos "csigát" tekertem,amit aztán ék alakúra vágtam.Reggel 7-re ki is sült az összes,ekkor ment a kenyér a helyükre.Vilikém meg is dicsért,hogy egyre formásabbak lesznek a kiflijeim:)!(nem árt jóban lenni az "anyóssal":))
Ebédre óriáskagyló tésztát töltöttem meg a múlt hétről megmaradt paradicsomos darálthúsos masszával,valahogy így,kiolajozott tepsibe sorakoztattam és leöntöttem 2 dl tejszín,2 tojás és kb 20 dkg reszelt trappista keverékével.Forró sütőben ráolvadt,megpirulni már nem volt ideje,mert Ibolya is ment a buszra, csomagoltam neki belőle.Ádi szerint finom lett!(szerintem is,de hát a szerénységem nem engedi dicsérni)!Apának oldalast sütöttem,mert Ő nem barátja a darált húsinak.Desszerthez már nem volt kedvem,pedig gondolkodtam valami finom muffinon,de az összes jó recept a neten van,az meg mint már említettem,nem igazán volt a közelemben(meg aztán megint nekiálltam fogyózni is)
Hétfő,azaz ma,egy nagyot bicajoztam!Reggel meteorológia nézés,és úgy döntöttem,hogy a betervezett utazást Sárbogárdra bicajjal teszem meg.(háztól-házig 20 km,oda-vissza 40).A nap már a diéta jegyében telt,azaz :
  • fél kifli,nagy pohár üres gyümölcsteával-a reggeli
  • 1 pohár zöldtea-a tízórai
  • 2 müzli szelet( csokis:( )-az ebéd
  • 2 müzli szelet(mint délben)-az uzsonna
  • sok szőlő-a vacsora
Holnap megint túra van tervezve,még jó időt mond az időjós!Ha nem csap el egy autó sem,akkor még jelentkezem!

Nincsenek megjegyzések: