2008. november 24., hétfő

Poén+chillis tarja balzsamecetes burgonyával,csoki tallér desszerttel

Arra gondoltam,hogy minden nap egy poénnal gazdagítom a blogomat,hátha tudok a rendszeres olvasóim arcára egy mosolyt csalni!A mai egy kis öniróniával:) :

Tetszik, hogy karcsú a derekam, izmos a karom és sportos a külsőm. Csak az a baj, hogy mindezt vastag hájréteg borítja.

Mivel "gasztroblog" lennék,(vagy valami hasonló)azért beszámolok 1-1 sikeres ételről is,mint például a tegnapi chillis tarjámról,amit balzsamecetes lilahagymás burgonyával körítettem.Mivel nem a saját kútfőből készült,ezért nem fárasztom az olvasóimat a leírással,csupán ideillesztem a linkeket.A tarjánál annyi különbség volt az eredetihez képest,hogy saját készítésű "erős pistával"+olivaolajjal pácoltam(nem tettem hozzá sót,mert a paprikakrém eleve nagyon sós)!A köret teljesen így készült,és ízlett a fiúknak.
Kaptam két tábla 70%-os málnás csokit amiből csokis tallért sütöttem,úgynevezett Sthal-féle csokis tallér,de legközelebb fahéjat tuti nem teszek bele!!!!!Nagyon finom lett,de a fahéj elnyomta a málnaizt,amit egyébként a csokiban nagyon kellemesen érezni!Leirom a hozzávalókat, de több helyen is lehet vele találkozni,mint mondjuk Ottisnál,ahol aztán még nagyon sok finomság kinéz:)!!!Ez dupla adag,30darab NEM kicsi tallér!!
Nálam:
  • 30 dkg liszt
  • kis kávéskanál szódabikarbóna
  • 30 dkg barnacukor
  • 2 evőkanál kakaópor(természetesen nem cukrozott)
  • 2 tojás
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg csoki
A száraz hozzávalókat(liszt,kakaó,szodabikarbóna,apróra tördelt csoki) összekeverem,az elözőleg habosra kavart vaj-tojás-cukor eleggyel.Viszonylag lágy lesz,nem érdemes kézzel belemászni!Két kanál segitségéval sütőpapirral bélelt tepsibe adagolni,távol egymástól,mert jól szétterülnek!Előmelegitett kb 200 fokos sütőben 10 percig sütni,aztán kiszedni,nem baj,ha lágy,majd megkeményszik!:)Nem olcsó,de nagyon finom!Kisgyermekesek tejcsokival is elkészithetik.

Nincsenek megjegyzések: