2008. november 15., szombat

Pörkölt bográcsban,túrosbatyuval

Reggel már látszott,hogy ma szép idő lesz,ezért korán nekiálltam nagymosni,hogy még délelőtt letudjam a bringázást.A héten egyedül "nyomom",mert a "barátosném" családjában tragédia történt-őszinte részvétem-,így Ő nem tudott velem tartani.
A párom kivételesen itthon volt,és felajánlotta,hogy elkészíti az ebédet.Az ilyen felajánlások abból állnak,hogy bográcsban pörit főz:)Jó sok vöröshagymával a klasszikus elkészítési mód(paprika,bors,só,fokhagyma)
Letekertem a mai 20 km-t,és hogy ,nehogy lefogyjak :( a heti túrótermésből batyut sütöttem.
Így:
  • kb.70 dkg liszt
  • 2 tojás
  • csipet só
  • 2 evőkanál porcukor
  • 2,5dkg élesztő
  • kb.fél liter tej
A fentiekből kelt tészta,amíg pihent,addig ledagasztottam egy kenyértésztát is,ha már úgyis meleg lesz a sütő,használjuk ki az energiát!
A megkelt tésztát kinyújtottam,20 egyformaforma négyzetre vágtam,és addig megint hagytam pihenni,amíg a tölteléket összekevertem.
Így:
  • kb fél kg túró
  • 5 evőkanál vaníliás kristálycukor(egy dobozban kristálycukorba vaníliarudakat dugtam)
  • 2 tojás
  • citromhéj
Nem szoktam darát,vagy morzsát tenni bele(alá),jobban szeretem,ha kicsit "szaftos"a töltelék.
Tojással lekentem és 200 fokon megsütöttem.
A pörkölt természetesen isteni lett,de batyuk sem szégyenkedtek!

Nincsenek megjegyzések: