2008. november 25., kedd

Történet a kéksajtról+persze a mindennapi poén

A természet igazságos: aki vak, az jobban hall, aki süket az jobban lát, akinek rövidebb az egyik lába, annak hosszabb a másik.

Láttam ma a gyűjtő oldalon egy pálinkás sajtkrém receptetA férjem szerintem gutaütést kapna ettől a látványtól!Pálinkát pazarolni kéksajtra???!!!Történt,hogy egyszer kaptam egy darab kéksajtot (a lakóhelyem 50 kilométeres körzetén belül ilyent nem látni),Ő vágott belőle és eszegette,miközben megjegyezte,hogy kár a sajtot elrontani zöldségekkel!Mikor felvilágosítottam,hogy igazából penészt eszik,teljesen kikelt magából,hogy mit keres ilyen a hűtőnkben??!!Kénytelen voltam a drága sajtot lepénybe sütni,és úgy megetetni velük:)A fiam is megjegyezte egy későbbi időben,hogy jó-jó,hogy kicsit sajtbolond vagyok,de ez neki sem ízlett ."Megnyugtattam",hogy az összeset ketten ették meg az apjával!

Egyébként ma is sütöttem kenyeret
,és finom lett!Keverem a sima lisztet a rétesliszttel,adok hozzá sikért,3 dkg élesztőt,egy kanál medvehagymamézet,tengeri sót és egy nagy kanál tejfölt, pár csepp ecetet.Annyi langyos vízzel dagasztom,hogy rugalmas tésztát kapjak,ami "megáll a saját lábán".Olívaolajjal lekenem,2 órát pihentetem,jól átgyúrom,ekkor belekerül az olíva a tésztába.Az ovális jénaim tetejébe teszek sütőpapírt és ebbe kerül a formázott tészta.A tetejét három csíkban bevágom,mint a profik,kelesztem még egy órát és forró sütőben(250fok)egy órát sütöm.
Annyit megjegyeznék,hogy amikor az első dagasztás után lekenem olivaolajjal,akkor pár percig csak azzal foglalkozom,hogy a kezemen maradt olajat belemaszirozgassam a börőmbe!Vétek lenne letörölni!

Nincsenek megjegyzések: